Ahrefs, poskytovatel SEO souboru nástrojů, vybuduje svůj vlastní internetový vyhledávač, který bude konkurovat Google

Může se to vůbec stát? Může úplně nový hráč soutěžit s Googlem a Bingem v boji, který mnozí zkusili a selhali?
 
Ahrefs, populární platforma poskytovatele SEO nástrojů, oznámila toto ráno na svém Twitterovém účtu, že chtějí konkurovat Google a vybudují svůj vlastní internetový vyhledávač. Víme, že první apríl už byl a dnes určitě první april není, a CEO společnosti Ahrefs, Dmitry Gerasimenko nevypadá, že by zrovna v tomto ohledu vtipkoval.
 
Oznámení.
 
„Ahrefs pracuje na svém vlastním internetovém vyhledávači s obecným zaměřením, který by konkuroval společnosti Google“ uvedl Dmitry Gerasimenko, zakladatel společnosti.
 
Proč dělat něco takového?
 
Dmitry Gerasimenko sdělil, že tak společnosti činí ze dvou důvodů. Prvním je hlavně soukromí a druhým je podíl na zisku. Zaměření na soukromí je podobné DuckDuckGo modelu, internetovému vyhledávači, který nyní konkuruje Google v tom směru, že nechce používat uživatelská data pro zisk.
 
Druhý důvod je sdílet podíl zisku s vydavateli a tvůrci obsahu, kteří vytvářejí obsah, objevující se ve vyhledávacím indexu. Podíl zisku by byl 90/10, kdy vydavatelé by získávali celých 90 procent zisku. „Představte si, že by najednou implementovali 90/10 model rozdělení zisku a poslali by devadesát biliónů dolarů za rok vydavatelům, kteří vytvářejí obsah,“ sdělil.
 
Může to vůbec vyjít?
 
Ahrefs již nyní má nějaké zkušenosti s procházením webu, mají dokonce velice dobré chápání toho, jak vlastně funguje vyhledávání, odkazy a také metriky, které všechny seskládají hodnocení vyhledávání. Ale mohou skutečně konkurovat s Googlem, Bingem, DuckDuckGo a dalšími? Viděli jsme internetové vyhledávače začít a padat a úplně zkrachovat.
 
Je to velice ambiciózní projekt a bude určitě zábavné sledovat Ahrefs, jak se s touto výzvou vypořádá.
 
Více detailů
 
Zkuste se podívat na vlákna na Twitteru od Dmitryho pro více detailů.