Spekulace je taková, že Superpod zakladatelé a jejich prostředky budou použity k vylepšení Google Asistenta.
Google získal na svou stranu další „answer engine“. Společnost zaplatila zhruba šedesát miliónů dolarů za Superpod, hlavně tedy za ten tým, alespoň podle publikovaných zpráv. Superpod shodoval otázky obecenstva a expertní odpovědi napříč celé řady nejrozličnějších témat.
Zakladatelé budou pracovat na daleko větších projektech v Google.
Stanovisko, které uznávalo akvizici, na stránce Superpodu sdělilo: „Mrzí nás, že musíme oznámit, že budeme dnes zavírat Superpod, což je součástí přechodu do daleko větších projektů. Právě nyní nemůžeme sdílet vůbec žádné detaily, ale stále se snažíme dosáhnout té samé Severky, za kterou jsme se vydali předtím a velmi se těšíme na to, co nám budoucnost přinese“.
Otázka je následující: Co jsou vlastně ty větší projekty? Spousta hlášení a zpráv spekulovala o tom, že zakladatelé Superpodu a jejich prostředky budou použity nějakým způsobem směrem k vylepšení Google Asistenta. Tohle je logický závěr, ovšem může tam být celá řada jiných použití, které Google ve Superpodu spatřuje. Je velmi těžké představit si, že by Google zaplatil šedesát miliónů dolarů jenom proto, aby přidal pár nových lidí do týmu Asistenta.
Superpod vybudoval jakousi infrastrukturu pro komunitu expertů, která by mohla být použita ve spoustě rozličných scénářích a cestách Google, ale také jako součást nového sociálního Q&A, iniciativy v jistém slova smyslu. Společnost začala někde u dvou bývalých Google zaměstnanců, Wiliam Li a Sophia Yang někdy zhruba v roce 2016. Aplikace pro mobilní zařízení Q&A slibovala „shluky expertů v každém tématu, kteří by odpovídali za méně než jednu hodinu“.
Viděli jsme, udělali jsme. Jak již ostatní dali najevo, koncept SUperpodu byl daleko od toho originálního. Fakticky „asnwer engines“ nebo také „sociální internetové vyhledávače“ byly tady už od roku 2000 v nejrůznějších podobách. Jenom částečný seznam zahrnuje stránky a společnosti jako:
- AArdvark (zakoupen Googlem)
- Answers.com (který je stále zde)
- ASkville (Vlastní Amazon, uzavřen)
- ChacHa (uzavřen)
- Facebook Q&A (uzavřen)
- Jelly (Zakoupen Pinterestem)
- Keen (sklopený, prodaný)
- MerchantCircle Q&A (uzavřen)
- Microsoft Q&A, Bing Social (oba dva uzavřeny)
- Mosio (sklopen)
- Quora (stále zde)
- Replyz (uzavřen)
- Rewarder (uzavřen)
- Text411/kgb (uzavřen)
- YAhoo Answers (stále zde)
Předchozí iniciativy Q&A Google.
Samotná idea za těmito projekty byla vždycky stejná – lidé jsou daleko lepší v odpovídání na otázky než algoritmy. Ale, valná většina těchto inciativ selhala v tom přitáhnout dostatečně velké obecenstvo. Nedávným příkladem tohoto bylo Jelly, které začal spoluzakladatel Twitteru, Biz Stone.
Google předtím zkoušel vybudovat nějaké expertní platformy nebo komunity hned několikrát. Společnost zavřela své expertní komunity Knol, které se podobaly wikipedii, v roce 2011. Nedávno zde byly Google Helpouts, platforma pro hledání a placení za expertní rady nebo návody. A tou nejranější ze snah byla někdy před šestnácti lety Google Answers, Q&A služba, která byla zrušena někdy v roce 2006 pod tlakem od YAhoo Answers, které jsou zdarma.
Proč by vás to mělo zajímat.
Google nikdy jasně neuvedl určité procento hlasových požadavků, které zvládá Google Asistent versus tradiční výsledky vyhledávání. Dejme tomu, že komunita Superpodu a také možnosti, které by nějak mohly být integrovány do Asistenta by mohly vylepšit a posílit preference Asistentovy (odpovědi, ne odkazy) a mohly by dát spoustu SEO společností pod pořádný tlak, aby se jejich klienti nebo internetové stránky ukazovaly ve „vybraných příspěvcích“ nebo také v pozici NULA.