Spoustě podnikatelů, ty internetové logicky nevyjímaje, se někdy nedaří tak, jak by si to tito představovali. I když dělají snad vše pro to, aby uspěli, i když dávají do svého byznysu maximum možného, někdy je to zdánlivě málo a nestačí to k tomu, aby se uspělo. Ovšem ti, kdo jsou v obraze, už vědí, že to není tím, že by ti nabízející přicházeli s něčím, o co není zájem. Stále více internetových podnikatelů totiž ví, že za podobnými neúspěchy leckdy bývají ne sami podnikatelé, ale internetové vyhledávače. Protože co může podnikatel dělat, když si vyhledávač usmyslí, že nebude odkaz na jeho web nabízet tak, aby si ho internetová veřejnost aspoň všimla?
Něco s tím ale naštěstí dotyčný přece jenom udělat může. Může svůj web (nechat) optimalizovat. Protože s pomocí SEO, tedy optimalizace pro internetové vyhledávače, se dá taková situace výrazně zlepšit.
Jakkoliv totiž vypadají pouhé nemyslící nástroje jménem internetové vyhledávače neoblomně, jakkoliv by se mohlo leckomu zdát, že jsou jejich verdikty nezvratné a záleží tak jenom na tom, jak si tyto nástroje usmyslí který web lidem ukazovat, není to vůbec pravda.
I vyhledávače lze přimět k tomu, aby něčí web nabízely dokonaleji, tak, jak je to v zájmu byznysu jeho provozovatele žádoucí. Chce to jenom upravit dotyčný web a to, co se k němu váže, tak, aby se to vyhledávačům „zamlouvalo“, a postupem času může být všechno jinak.
Když totiž po provedených úpravách internetové vyhledávače zjistí, že je na webu dost kvalitních textů, že sem míří dostatek kvalitních zpětných odkazů, že se web dost rychle načítá, má žádaná klíčová slova a podobně, umístí odkaz takového webu mezi relevantními nabídkami tam, kde už se tento lidem neztratí.
A když se pak odkaz na daný web objevuje v čele jiných nabídek, dá se plným právem předpokládat, že ho budou potenciální zákazníci daleko hojněji využívat. A to internetovému byznysu prospěje.